SM Shahrom

The Man Become Legend

6/13/2009

Kisah Bebenor Pasal Santan

Posted by SM Shahrom

Kisah Benar : Santan !!

Tersebut lah kisah tentang si Minah yg sewel separuh otak dek kerana
jatuh
dari katil kerana aksi tidur yg agak lasak... pusinsana pusin sini..
last
last terjatuh mereng kepala hotak separuh.... hehehe...
oke . tersebut lah kisah, satu hari dimana Ibunya sedang tengah sebuk
memasak hidangan tengahari....

Ibu : Minahhhhhhhh..... meh tolong mak sat... gi kedai Pak Abu duda tu
tolong belikan mak Santan Kelapa....!!
Minah: oke mak .... bak sepuluh rengget..!
Ibu: Ape nye sampai sepuluh ringgit nak beli santanya Minah oiii....!!
Nah
Amik seringgit ni belikan mak santan...
Si Minah pun bergegas ke kedai runcit Pak Abu duda.. yg tak berapa jauh
dari
umah...... adelah 80 meter jauhnye... .. sesampai ke kedai Pak Abu...
kelihatan ramai anak2 muda dan belia kampung sedang bermain Dam haji
ditepi
kedai si Pak Abu .
Minah: Pak Abu ...!! PAk Abu !! Mak nak soh kita beli Santan kelapa
lah...... nah seringgit..... Mak kata cukup ni...!!
Pak Abu dan bebudak muda2 semua ambil acuh tak acuh dengan kehadiran si
Minah yg depa tau mereng separuh hotak ni... tak kuasa depa nak amik
pot....
Si Rizal ... tetiba membisikan sesuatu kepada telinga si Pak Abu duda yg
duduk disebelahnya,...... si Pak Abu duda pun lalu menyahut dan menyapa
si
Minah kembali...
Pak Abu: Minah..... Mmmmm cantik skirt awak..!!.. hehe,.... MMmm okay
..
sebenarnya santan dah abih.... kelapa belum sempat petik kat pokok
kelapa
tu
hah... ....... lutut pak Abu ni dah tua tak bule memanjat dah..... .
camnilah.. kalu Minah tolong panjatkan... Pak Abu kasik
Freeeeee.......(Sambil senyum sinis kepada semua yg tengah main dam kek
situ)
Minah : Tinggi lahh Pak Abu.. mana sampai......!!
Pak Abu : Uiissssshhhhh.... ade tangga ni hah....... kami semua ni
pegang
tangga kat bawah, sambil Minah panjat atas amikan kelapa tu..
(jerat pak abu menskodeng si Minah mereng kian masuk jarumm.....)
Minah : Mmmmmm... okey kot... tapi pak abu semua pegang baik baik tau
tangga
ni...... nanti Minah campak kelapa kat bawa... sambut tauuuu!!!
Pak Abu ngan Ulat2 dam : Boley ajaaaaaaaaa.........
Si Minah pun memanjat..... dan tercapai lah hajat si Pak Abu ngan kaum
nya
melayan nafsu menskodeng si Minah...!!!
Setiba di rumah dengan santan nya...
Ibu: Ape kene sampai sejam ko ni pegi beli santan kat kedai tu hahh
Minah!!!
Mana ko merewang pulak tadi..??
Minah : Eh takdelah Mak.... tadi Pak Abu tu soh Minah yg panjat sendirik
pokok kelapa tu .. pastu dia kasik lah santan tu free kat Minah... ...
nah
amik serenget balik..!!
Mata mak minah tetiba mebulat terkejut......
Ibu : Apaaaaaa!!!!!! yg ko pegi ikut cakap diorang tu kenapa?????
diorang
tu
amik kesempatan kat engkau lahhhhhhhhhhh!!!!! (tempik ibu si Minah
maraah!! )
Minah: iye ke mak??? mana ade.....@!!
Ibu: Hissshhh ape nak jadi dengan kau ni...... Pak Abu tu semua cuma nak
ambil kesempatan kat engkau ... depa nak intai kat dalam skirt kau tu
hah...!!!
Minah: lah... apsal pulak diorang nak tengok kat dalam skirt ni???
(tanya
Minah bingung?? )
Ibu: haissshhh... umur je dah 25!!! penat lah Mak nak eksplen kat kau
ni...
diorang nak intai seluar dalam kau tu lah...... (muka mak Minah makin
merah
dek marah!!)
Tetiba si Minah gelak tak ingat...!!!! membuatkan maknya kehairanan
tahap
maksimum.......
Minah: Hahahaha... haha.. bodoh lah diorang tu mak....!!
Mak: Apahal dengan ko ni....? Apa pulak tak kene ni??
Minah: AHAHAHAHAa.... kalu diorang ingat diorang pandai... Minah lagi
pandai
lah mak.......!! jangan risau lah mak... diorang tak dapat tengok lah
suar
dalam Minah tadi.... Conferrrrrm!!
Mak: lah iye ke..... kamu kata kamu...(belum sempat mak minah
menghabiskan
pertanyaan... )
Minah: Minah tak pakai suar dalam lah Mak !!!
Mak: *%&! @ #(Pengsan)